Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

bra kväll

Av magdalena-lo - 4 augusti 2009 21:41

Nu ikväll känns det riktigt bra! Så himmla underbart att det känns så. ag är nykter och hos min största bror och vi har bakat chokladmuffins och ätit jätte god mat. Han är så himmla härlig och mysig att prata med. Jag är lyckligt lottad för att jag har den familj och den kärlek som jag har träffat. Dom bryr sig om mig, och är rädd om mig. Det har jag inte direkt varit, och det känns lite konstigt att ta det på allvar att börja vara rädd om sig själv. Men det ska jag.


Det känns som rätt beslut att ta emot den här hjälpen som jag behöver för att komma till rätta med min missbrukspersonlighet. Denna del av mig som jag inte vill kännas vid, som jag skäms över och som jag bara vill ska försvinna och dö bort, och aldrig mer komma tillbaka. Ner med pålen i hjärtat och fram i solen och låt den få bränna vampyren som suger livet ur mig.

Men det funkar inte så, vampyren kommer ALLTID att vara en del av mig. Trots att omgivningen ALDRIG mer vill träffa och avskyr den. För egen del vill jag hitta empati och acceptans för att jag har den delen i mig, och att jag ska leva med den i resten av mitt liv. Igen... Hålla den i shack och se till att den inte tar över, erkänna denna del och strunta i vad omgivningen tycker. Fy tusan vad jag är rädd för omgivningens dömande. vad alla andra ska säga om mig och hur dom ska döma mig och vilka konsekvenser det här får för ungen min. Och sen att den nya kärleken inte ska orka och börja skämmas ännu mer och lämna mig. Blä vad jobbigt. Men det är bara att ge sig rätt igenom helvetet, det finns ingen annan väg!

Tack och lov ;)


Nu ska jag tvätta mig och gå i säng. Puss och sov gott! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magdalena-lo - 21 april 2013 17:34

Av magdalena-lo - 19 oktober 2011 18:12

Jag har ett väsen i mig. Som jag lever med varje dag. Tusen och åter tusen gånger har jag kämpat mot, gett efter, hatat och älskat detta väsen. Det har fått mig att må bra, dåligt, euforiskt, fått mig att känna en skam utan dess like och en destrukti...

Av magdalena-lo - 29 mars 2010 21:01

Jag känner mig så arg, men jag vet att jag är besviken. För mig vilar det nästan alltid en besvikelse under min ilska. Besviken över att jag känner mig så hopplöst fel i min egen släkt, varför kan jag bara inte vara nöjd med om jag känner så, eller b...

Av magdalena-lo - 7 november 2009 10:36

Nu har jag varit hemma ett tag och det går väl relativt bra. Jag har en jätte bra kompis som följde mig på möte första gången för ett tag sedan. Det var så skönt, samma känsla fast annan stad. Det är en speciell känsla när man går på aa-möte, det kän...

Av magdalena-lo - 14 augusti 2009 21:52

ja nu är jag tillbaka där jag bor, behandlingen är slut och nu börjar mitt eget fotarbete... Fick värsta dippen på vägen hem, ville inte alls tillbaka hit, kände mig så fel och bara knäpp och annorlunda.   Jag bad han som just nu har mitt hjärta att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards