Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Första dagen på fem år

Av magdalena-lo - 10 augusti 2009 14:02

Ja då var man tillbaka då... Typ på ruta ett... Det har gått bra men fy tusan vad jag känner mig ensam. Det här är inge roligt! Jag sprang iväg när vi slutat behandlingen för dagen och hann precis på lunchmöte. DET var jättegivande, trots att människan-som-jag-inte-kommer-överens-med var där. Det var en riktig åhå-upplevelse. Så gott det var att få vara med sånna som jag. Jag blev jätte inspirerad och kände mig glad efteråt för att jag faktiskt hade sprungit dit. Att jag hade gjort den ansträngningen och uppoffringen för min nykterhet. Latmasken kunde lika gärna ha slagit till och jag hade kunnat gå och lägga mig i mitt källarrum för jag är jättetrött, har inte sovit allt för väl. Satt uppe rätt länge och surrade på med vännen som jag sov hos. Och det var åxå jätte gott, för henne kan jag berätta hur det har varit utan att bli dömd.


På mötet idag hade vi glädje som tema, och jag känner mig verkligen tacksam och förundrad över dom fina människorna som finns i mitt liv. Tänk att jag har fått så fina vänner. Och släkt. Och så himmal vacker kärlek. Till råga på allt så sprang jag på mitt brorsbarn på staden som alldeles nyss flyttat hit. Vilka härliga sammanträffanden!


Men vad ska jag fylla tillvaron med nu då? Sitter på biblioteket och har ätit lite bröd i parken, och nu är jag rastlös, känner mig rotlös och jag längtar hem!!!! Det brukar jag inte göra när jag är på resande fot för mig själv. Men nu gör jag det, jag längtar efter min son, kärleken, kissekattungarna och hela min tillvaro där!


Jag ska under veckan jobba med första steget och inse min maktlöshet inför alkoholen och det är inte svårt, det som är svårt är ensamhetskänslorna som jag känner. Det är helt nytt för mig. JAG VILL INTE VARA SJÄLV NÅTT MER!!! Jag vill ha nån att luta mig mot, nån som tar emot mig när jag faller. Det tar djävla ont att landa på golvet eller en hård gräsmatta. DONK säger det och ekar i min tomma skalle...


Just nu känns det inga problem med att vara nykter, problemet är känslan jag känner av ensamhet. Jag har inte ens pengar att gå och shopppa! De enda pengarna som jag har är pengar till mat. Inte ens till ett par trosor på rean... Och då är det illa...


Nä nu ska jag återvänta till mitt lilla källarrum med den söta rosa blommiga filten, äta lite och gå ut på en promenad...Sen är det en dag mindre i mitt liv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magdalena-lo - 21 april 2013 17:34

Av magdalena-lo - 19 oktober 2011 18:12

Jag har ett väsen i mig. Som jag lever med varje dag. Tusen och åter tusen gånger har jag kämpat mot, gett efter, hatat och älskat detta väsen. Det har fått mig att må bra, dåligt, euforiskt, fått mig att känna en skam utan dess like och en destrukti...

Av magdalena-lo - 29 mars 2010 21:01

Jag känner mig så arg, men jag vet att jag är besviken. För mig vilar det nästan alltid en besvikelse under min ilska. Besviken över att jag känner mig så hopplöst fel i min egen släkt, varför kan jag bara inte vara nöjd med om jag känner så, eller b...

Av magdalena-lo - 7 november 2009 10:36

Nu har jag varit hemma ett tag och det går väl relativt bra. Jag har en jätte bra kompis som följde mig på möte första gången för ett tag sedan. Det var så skönt, samma känsla fast annan stad. Det är en speciell känsla när man går på aa-möte, det kän...

Av magdalena-lo - 14 augusti 2009 21:52

ja nu är jag tillbaka där jag bor, behandlingen är slut och nu börjar mitt eget fotarbete... Fick värsta dippen på vägen hem, ville inte alls tillbaka hit, kände mig så fel och bara knäpp och annorlunda.   Jag bad han som just nu har mitt hjärta att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards